WÓZKI MANIPULACYJNE
Urządzenie do transportu szyn ZPKOpis i zastosowanie:
Urządzenie ZPK jest przeznaczone do transportu i układania szyn kolejowych. Zestaw składa się z 3 szt. podwozi P, 3 szt. ram R i 3 szt. podnośników Z. Jest przeznaczone transportu i pracy z szynami o długości 25 m. Zaletami niniejszego urządzenia jest prosta konstrukcja, niezawodność oraz prosta naprawa.
Urządzenie składa się z trzech części:
- Podwozie P ZPK
- Rama R ZPK
- Podnośnik Z ZPK
Za pomocą ramy z podnośnikiem można wymieniać pojedyncze szyny. Podnośnik porusza się po ramie i za pomocą samozaciskujących uchwytów trzyma główkę szyny. Po podniesieniu jej na odpowiednią wysokość można ją przemieścić w pożądane miejsce.
Urządzenie można dostarczyć w wykonaniu kompletnym oraz poszczególnych składowych częściach.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | ZPK |
Rozstaw toru | 1 435 mm |
Średnica koła jezdnego | 250 mm |
Całkowita masa | 410,0 kg |
Nośność podwozia | 3 000,0 kg |
Liczba transportowanych szyn | 4 ks |
Całkowite wymiary (sz x w x dł):
2 085 x 1 470 x 965 mm
Typ | Rama+ podnośnik |
Długość | 2 085 mm |
Wysokość | 1 021 mm |
Szybkość jazdy | 0,52 m.min-1 |
Masa | 79,0 kg |
Nośność | 750,0 kg |
Wózek z żurawiem VSJ 1
Opis i zastosowanie:
Wózek z żurawiem VSJ 1 jest to urządzenie sterowane ręcznie, proste do demontażu, przeznaczone do prac serwisowych lub transportu narzędzi i ciężarów do masy 1000kg po torach kolejowych o rozestawu 1435 mm. Wózek jest przeznaczony dla ruchu po szynach maxymalnie do szybkości chodzenia. Wózek składa się z aluminiowego wózka VM 1000AL wyposażonego w koła plastikowe z hamulcem parkowania i ruchowym. Żuraw o konstrukcji lekkiej jest wyposażony w ramię wysuwne, ręczny kołowrót linowy, ręczny podnośnik hydrauliczny. Żuraw jest obrotowy o 360°. Żuraw jest wsadzony w spawaną belkę kotwiczącą, która jest na krawędziach wyposażona w płyty. Do płyt są przyłożone kształtowniki, które są poprzez ręczne szybkozłącze uchwyconą do ramy wózka. Podczas manipulacji z żurawiem w kształtowniki wkłada się szczęki samozaciskające, służące do uchwycenia wózka do główki szyny. Wózek jest przeznaczony przeważnie dla brygad naprawczych do transportu narzędzi i materiałów w miejsce usterki lub naprawy.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | VSJ 1 |
Max. nośność podwozia | 1 000,0 kg |
Wymiary platformy | 1 620 x 800 mm |
Rozstaw torów kolejowych | 1 435 mm |
Nośność żurawia podczasi max. wysuniętym ramieniu | 240,0 kg |
Suw wózka | 370 mm |
Masa podwozia | 39,5 kg |
Masa żurawia | 50,5 kg |
Masa belki kotwiącej | 45,0 kg |
Masa 4 szczęk samozaciskających | 12,0 kg |
Masa całkowita | 147,0 kg |
Wózek manipulacyjny VM 500 AL
Opis i zastosowanie:
Wózek manipulacyjny VM 500 AL jest urządzeniem przeznaczonym do transportu ładunków lekkich i narzędzi po torach kolejowych. Jest przeznaczony zwłaszcza dla ekip naprawczych do transportu narzędzi i materiałów w miejsce awarii lub naprawy. Rama wózka jest wyprodukowana ze wzmocnionego kształtownika aluminiowego, podstawa jest z aluminiowej blachy nośnej. Jest wyposażony w koła plastikowe, jedno koło posiada ręcznie sterowany hamulec parkingowy. Kółka plastikowe zapobiegają spięciu pomiędzy szynami. Rękojeść do ciśnięcia wózka przez obsługę ręczną jest wykonana z rurki aluminiowej, którą można podczas transportu zdjąć. W stanie ruchowym jest w ramie zabezpieczona przez zawleczki.
Wózek można dostarczyć w wymiarach niestandardowych według wymogów klienta i wyposażyć w uchwyty boczne z elementami kotwienia.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | VM 500 AL |
Max. nośność | 500,0 kg |
Wymiar podstawy | 1 620 x 800 mm |
Rozstaw toru kolejowego | 1 435,0 mm |
Całkowita masa | 29,0 kg |
Wózek manipulacyjny z pantografem i agregatem VMPA 1
Opis i zastosowanie:
Wózek manipulacyjny z pantografem i agregatem VMPA 1 jest urządzeniem przeznaczonym do łatwiejszej manipulacji, podczas stosowania ręcznych narzędzi hydraulicznych jak wiertarki i zakrętarki podczas napraw torów kolejowych. Podstawą wózka jest przeróbka wózka manipulacyjnego VM 500 AL, na którym są w rogach czołowych umieszczone uchwyty pantografu. Pantograf jest wyposażony w ręczną regulacje sztywności sprężyn zwrotnych i jest ułożony w dwóch łożyskach kulkowych. Pantograf można w prosty sposób przemieścić z jednego uchwytu w drugi. W pantografie znajduje się uchwyt do włożenia narzędzia hydraulicznego. Samodzielnym źródłem energii jest agregat hydrauliczny Hycon HPP13. Rama wózka jest wyprodukowana z kształtownika aluminiowego, platforma z blachy aluminiowej. Wózki wyposażono w koła plastikowe z podwyższoną opornością i ręcznie sterowany hamulec parkowania. Koła plastikowe bronią zwarcia pomiędzy szynami. Wszystkie elementy wózka można podczas transportu prosto zdjąć. Wózek jest przeznaczony przeważnie dla brygad naprawczych podczas napraw lub budowy torów kolejowych wszędzie tam, gdzie nie znajduje się odpowiednie źródło energii do napędu narzędzia ręcznego.
Wózek można dostarczyć również w wymiarach niestandardowych według wymogów Klienta i wyposażony w uchwyty boczne z elementami kotwienia.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | VMPA 1 |
Max. nośność | 500,0 kg |
Wymiar platformy | 1 620 x 800 mm |
Rozstaw toru kolejowego | 1 435,0 mm |
Suw pantografu | 400 mm |
Wydajność agregatu | 9,7 kW |
Max. ciśnienie | 15 MPa |
Max. przepływ | 30 l.min-1 |
Max. moment dokręcania | 2 800 ± 10% Nm |
Masa podwozia | 37,0 kg |
Masa pantografu | 7,0 kg |
Masa agregatu | 81,0 kg |
Masa zakrętaka HPU 3501.1 | 19,5 kg |
Całkowita masa | 144,5 kg |
Wózek manipulacyjny VM 1000 AL A i jego odmiany
Opis i zastosowanie:
Wózek manipulacyjny VM 1000 AL jest urządzeniem przeznaczonym do ręcznego transportu ładunku lub narzędzi po torach kolejowych. Jest przeznaczony przeważnie dla brygad remontowych do transportu narzędzi i materiałów w miejsce usterki lub naprawy. Rama wózka jest wyprodukowana ze zamkniętego kształtownika, platforma z aluminiowej blachy nośnej. Wózki wyposażono w koła polyamidowe o wyższej nośności i w ręcznie sterowany hamulec parkowania. Polyamidowe koła zabraniają zwarciu pomiędzy szynami. Uchwyt do ręcznego ciśnięcia Wózek manipulacyjny VM 1000 AL posiada jednakową platformę, która jest ponadto wzmocniona dodatnimi aluminiowymi kształtownikami. Jest dlatego przeznaczony do nośności max. 1 000 kg. Ponadto jest wózek wyposażony w ruchowy hamulec szczękowy. Niniejszy hamulec służy do przyhamowania wózka podczas transportu na pochyleniu. Następnie jest wózek standartowo wyposażony w cztery uchwyty dla łatwej manipulacji.
Wózek można dostarczyć również w wymiarach niestandardowych według wymogów Klienta i wyposażony w uchwyty boczne z elementami kotwienia.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | VM 1000 AL |
Max. nośność | 1000,0 kg |
Wymiar podstawy | 1 620 x 800 mm |
Rozstaw toru kolejowego | 1 435,0 mm |
Całkowita masa | 39,5 kg |
URZĄDZENIA SPALINOWE, ELEKTRYCZNE i HYDRAULICZNE
Spalinowy zakrętak udarowy URM-1KOpis i zastosowanie:
Spalinowy zakrętak udarowy URM-1K jest urządzeniem ręcznym przeznaczonym do przykręcania i obluzowywania śrub łubkowych, śrub i nakrętek kuprz. podczas remontu torów kolejowych, podczas budowy nowych torów i wszędzie tam, gdzie trzeba dokręcać lub obluzowywać połączenia gwintowe. Zakrętak jest napędzany przez lekki, powietrzem chłodzonydwusuwowy jednocylindrowy silnik benzynowy poprzez przekładnie rewerzacyjną, która rozkręca mechanizm udarowy z czworbokiem wyjściowym o wielkości 1“.
Zakrętak jest wyposażony w ochronną ramę przeciwdrganiową, która zarazem zapewnia łatwą manipulacje. Zakrętak jest wyposażony w ciągłą regulację obrotów i elektroniczne wyłączanie ruchu silnika. Zakrętak odznacza się niską masą, optymalną wydajnością, stosowaniem zmiennym w miejscach, gdzie nie znajduje się inne źródło energii, łatwą manipulacją i łatwą obsługą.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | URM-1K |
Silnik o pojemności | 53cm3 |
Wydajność silnika | 2 kW |
Max. moment przykręcania | 1900±10% Nm |
Obroty czworboka wyjściowego | 1200±10% ot.min-1 kg |
Czworbok wyjściowy | 1″ |
Max. moment przykręcania | 1900±10% Nm |
Wymiary SZ(x)W(x)DŁ | 280 x 380 x 650 mm |
Masa całkowita | 18,9 kg |
Silnikowa wiertarka do szyn VKM-1K
Opis i zastosowanie:
Silnikowa wiertarka do szyn VKM-1K jest narzędziem ręcznym przeznaczonym do wiercenia otworów o średnicy 10 – 31 mm w szyjkę szyny, kuprzykładu podczas remontu, naprawach awaryjnych torów kolejowych, podczas budowy nowych torów i wszędzie tam, gdzie powstaje zapotrzebowanie wiercenia w szyjce szyny.
Wiertarka jest napędzana poprzez czterosuwowy jednocylindrowy silnik benzynowy chłodzony powietrzem, poprzez czołowo-stożkowąprzekładnie, która obraca wrzecionem wiertarki. Wiertarka jest wyposażona w ciągłą regulacje ustawienia obrotów. Wiertarka jest wyposażona w dośrodkowe wypłukiwanie narzędzia. Częścią wiertarki jest uchwyt do szyny i urządzenie wypłukiwania. Wiertarka posiada niska masę, cichy chod, użyciem wariabilnym w miejscach, gdzie nie jestdostępne inne źródło energii, łatwą manipulacje i jest łatwa do obsługi.
Podstawowe dane techniczne:
Typ | VKM-1K |
Wydajność silnika | 1,2 kW |
Średnica wiertła | 10 – 31 mm |
Stoper wiertła | Weldon 19 (3/4“) |
Obroty wrzeciona maxymalne | 270±10% ot.min-1 |
Wymiary SZ(x)W(x)DŁ | 650 x 230 x 250 mm |
Masa całkowita | 20,0 kg |
NARZĘDZIA, URZĄDZENIA RĘCZNE
POZOSTAŁE
- pierścienie sprężyste i podkładki
- śruby łubkowe
- śruby stopowe
- nakrętki
- łubki
- łapki
- wkręty kolejowe
- podkładki żebrowe
- podkłady drewniane
- podrozjazdnice drewniane
- podkłady strunobetonowe
- podrozjazdnice podzespolone
- podrozjazdnice strunobetonowe
- tłuczeń kolejowy i inne
- rozjazdy
- półzwrotnice
- krzyżownice zwyczajne
- krzyżownice podwójne
- kozły oporowe
- szyny normalnotorowe, tramwajowe, wąskotorowe i podsuwnicowe